ای علی …

ای علی …


*محمد نوری زاد:

سلام ای علی عزیز.

چه خوب که در این روزها، پای به عرصه ی این دنیا گذاردی تا بشر، برای تماشای همه ی عدالت، بی تاب تو باشد و به تو بنگرد. وبرای تماشای همه ی شایستگی های بشری، رو به سوی تو آورد.

تو به معنی واقعی ” مرد” بودی. جوری که همه ی مردان و زنان عالم، با تماشای تو، وادی مردانگی را از وادی نامردی و نامردمی بازمی شناسند.

چه خوب که رهبرما طرفدار و مشتاق و مطیع و دلمشغول توست. وحتی نسبت جایگاه خود را با تو، در غبار کفش قنبر، غلام تو، می سنجد.

اگر تو ای علی عزیز، نبودی، ما چگونه به رهبرمان می گفتیم : علی چرا بیست و پنج سال، از حکومتی که حق خود می دانست، برکنار ماند؟ آیا نه تنها به این دلیل که مردم، آن سوتر از او و بزرگی های او، روی به دیگری و دیگران بردند و او را نخواستند؟

برکناری تو ای علی از حکومت، ذره ای از کهکشان خوبی های تو کم نکرد. و بنا به گفته ی خود تو، سکوت و همراهی تو با خواست مردم، جامعه ی جوان اسلامی را از انشقاق و گسستگی و جنگ داخلی بدر برد و بجای آن، یکدلی و یکپارچگی را پدید آورد.

اگر تو نبودی، ما چگونه به رهبرمان می گفتیم : اداره ی جامعه را به شایستگان، ونه به دوستان، باید سپرد؟

یاعلی، یک پرسش!

اگر من نوری زاد، پای به دل تاریخ بگذارم و در بازار کوفه، جلوی چشم خلایق، صریح و شفاف و حتی گستاخانه، راه را برعبور تو بگیرم و با فریادی که همه ی تاریخ بشنود، به تو بگویم : ای علی، من که یکی از پیروان تو هستم، این من گمشده در تاریخ، اصرار بر واشکافی اموال تو دارم. با این که می دانم تو پاک و پاکدستی، می خواهم اما بدانم با پولهای امانتی مردم چه کرده ای و میلیارد میلیارد پول آنان را چرا و در کجاها صرف چه کرده ای؟

من بعید می دانم ای علی عزیز، درهمان بازار کوفه و جلوی چشم مردم، زیر گوش من بخوابانی! و بگویی: ای بی حیا، تو، که به قول خودت هیچ در هیچی، از من علی، که معصوم و پاکزاده ام، می خواهی تحقیق و تفحص کنی؟

تصور حتمی من براین است که تو، دست مرا می گیری و مرا به سرای حکومت خود می بری و دفترهای ثبت اموال عمومی را جلوی من می گذاری و به من می گویی : باهر علمی که داری، درکمال امنیت، بنشین و به دخل ها و خرج های حکومت من نگاه کن. وحتی این را نیز مصرانه از من می خواهی که:هر کاستی و ناروا در کارمن دیدی، حتما مرا خبرکن تا اگر کج رفته ام یا خطایی ندانسته مرتکب شده ام، سریعا آن را اصلاح کنم. و از من خواهی خواست که اگر کشف کردم یک یا جمعی از کارگزاران تو دست به اموال مردم برده اند، تو را خبرکنم تا شخصا به کار آنان رسیدگی کنی.

من از این تخیل راستین، پای فراتر می برم و دست تو را می گیرم و به همین امروز جمهوری اسلامی ایران خودمان می آورمت. و تو را برمسند رهبری کشورمان می نشانم و به تو می گویم : علی جان، تو نیک می دانی که شیوه های مملکت داری در دور دست های تاریخ، همان بود که بود. امروز اما، شیوه ها تغییر کرده. دیگر شایسته نیست که تو، که علی ما هستی و چشم و چراغ ما، با وجود معصومیتی که تداری، وباوجود شجاعت و حلم و علم و تقوایی که داری، هم فرمانده ی کل قوا باشی و تک به تک فرماندهان ارتش را و تک به تک اعضای مجمع تشخیص مصلحت را مشخص کنی و در هر دستگاه، نمایندگان مستقیم و غیرمستقیم داشته باشی .

تو باید برقله ی این مملکت بایستی و رهبری کنی. مثل رهبر یک ارکستر موسیقی که با حرکات نامحسوس دست خود، استعداد های جامعه ی کوچک خود را به کار می گیرد و از آن همه استعداد، صدای خوش و هماهنگ برمی آورد. تو نیک تر از من می دانی که دخالت تو در جز و کل این دستگاه وسیع، رشته های هماهنگی را می گسلد. حضور بی دلیل نمایندگان تو در هر دانشگاه و در هر وزارتخانه و در هر دستگاه، بساط اعتماد به نفس آن دستگاه ها را بر می چیند.

علی جان، تو روح جاری این عالمی. درشان تو نیست که هم تعیین رییس صداو سیما و تعیین رییس سازمان تبلیغات اسلامی با تو باشد و هم تعیین تک به تک امامان جمعه ی کل کشور و تعیین تک به تک اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی . حالا تعیین تک به تک فرماندهان سپاه و نمایندگان خودت در کل سپاه در کل کشور بماند.

علی جان، خدا وکیلی با این همه مشغله ی پیچ در پیچ، فرصتی برای تو که علی و معصوم و مستحضر به علم الهی هستی باقی نمی ماند تا به افق های دور و فرداهای سرزمین خودت بنگری . چرا که تو، عمده ی توش وتوان خود را مصروف جزییات امروز جامعه ی خویش می کنی و از نظارت، و بها دادن به نظارت، بازمی مانی.

علی جان، تو نیک تراز همه ی ما می دانی که ورود تو به عرصه های جانبداری، مردمان جامعه را از رشد بدیهی شان باز می دارد و کسی را شهامت نقد و شهامت آسیب شناسی از تو و کار کارگزاران تو نمی ماند. وقتی همه ی سرنخ ها به تو ختم شود، کسی اجازه نخواهد یافت به کارهای خود تو ورود کند و سر از اختفای کارهای تو درآورد. و این یعنی ظهور قدرتی مخوف، که برسرخود، زبانم لال، خدا را نیز تحمل نمی کند.

ای علی عزیز، مگر نه این که این مردم، اختیارات و اموالشان را به امانت به تو سپرده اند؟ آیا نباید بدانند تو با اموالشان چه کرده ای و چه می کنی؟ این مردم می خواهند بدانند چه مقدار از پولشان را به افغانستان و چه مقدار از پولشان را به لبنان و سوریه و به هرکجای این دنیای بزرگ بخشوده ای! این مردم می خواهند بدانند چه پولهایی با اشاره ی تو، به کجاها سرازیر شده است.علی جان مردم ما آیا حق ندارند بدانند تو با پولشان چه کرده ای؟ اطمینان دارم که تو با آغوش باز از خواست ها و پرسش های مردم استقبال خواهی کرد. اساسا تو به همین خاطرهاست که خواستنی هستی.

وسرآخر:

این مردم از تو می خواهند بنا به ضرورت های این روزگار، بار سنگین این همه مسئولیت های جوراجور خود را به شانه ی آنان و نمایندگانشان بگذاری. خودت را خلاص و راحت کن. درفردای قیامت تو باید به تک به تک این همه مسئولیت پاسخ بدهی. بیا و از دامنه های رهبری، به قله ی بلند آن بازگرد. جای تو، آنجاست.

از همان بالا، مردم را رهبری کن. که تو، آن بالا اگر که بایستی، هم خواستنی ترخواهی بود، هم تماشایی تر، وهم در کار رهبری جامعه، موفق تر. مارا دراین مشورت، یاعلی، با تو خیرخواهی است. می دانیم که می دانی.

علی جان، خودت خوب می دانی که بدون استثنا، دلیل خیزش های مردمی این روزها درکشورهای اسلامی و غیر اسلامی، از کجا ناشی می شود. از: رهبری های طولانی و مبسوط الید. که یک نفر، با قدرتی ماورایی، برهمه ی ارکان یک کشور سلطه داشته باشد و به کسی نیز جوابگو نباشد و کسی را نیز حق اعتراض و نقد او نباشد. خودت خوب می دانی که اگر صدام را آمریکایی ها سرنگون نمی کردند، مردمش این روزها او را سرنگون می کردند. صدامی که جزقلب مردم ، جایی را لایق حضور خود نمی دانست.

رهبر لیبی نیز مگر جز این خصوصیات دارد؟ ویا رهبر مردم سوریه؟ فصل مشترک همه ی اینان، بلامنازع بودنشان است. که برکل مقدرات کشورشان حاکم اند و کسی را یارای اعتراض به آنان نیست.

قانون ، برای این رهبران، شکلاتی است که به وقت ضرورت، به دهان مبارک می برند و نرم نرم به مکیدن آن مشغول می شوند. یا قانون، برای اینان، جامی از شراب است که سرمی کشند تا فراموش کنند مردمی نیز هستند و این مردم حقی وحقوقی نیز دارند. ویا : قانون حبه تریاکی است که باید برسر وافور کیفوری نهاد و مردم را بخاطر جهل مکرر و جهل مرکبشان ستود.

علی جان، این روزها، ما، با تمام قامت، سرنوشت خود را به سرنوشت بشاراسد قاتل و سرکوبگر گره زده ایم. مردم معترض او را فتنه گر می خوانیم. و در سرکوب آنان، با بشاراسد همراهی می کنیم. اخبار کشتار مردم مسلمان سوریه را جلوی چشم مردم دنیا، سانسور می کنیم. چرا؟ چون اطمینان داریم:مشابهت سقوط بشار اسد، گریبان خود ما را می فشارد.

علی جان، چه خوب که به این دنیا آمدی تا به بزرگان و مسئولان و رهبران جهان، و به ویژه به رهبرما بگویی : ای برگزیدگان مردم، مردم، از شما جز عدالت و درستی و راستی و پاکدستی و گذشت و بردباری نمی پسندند. پوزش خواهی شما از مردم، به تناسب هرخطایی که مرتکب شده اید، کمترین حق بدیهی مردم شماست.

و دم گوش رهبرما بگویی:

سیدعلی عزیز، تا دیرنشده، صدای اعتراض مردمت را بشنو! وشانه های خودت را از زیر بار این همه مسئولیت بدر ببر. خودت را سبک کن. به مردمت بها بده. و مسئولیت های بی شمار خود را به شانه های خود مردم بسپار. مگرنه این که این مردم، هماره در سخنان تو، فهیم و همراه و با خردند؟ جای تو آن بالاهاست. قله، بله، آنجا جای توست. بپای خیز. دستت را به من بده . یاعلی !

*منبع: سایت نوری زاد

کاتوزیان: ۴ بار تغییر وزیر نفت در ۶ سال بارزترین نشانه هرج و مرج

کاتوزیان: ۴ بار تغییر وزیر نفت در ۶ سال بارزترین نشانه هرج و مرج


رئیس کمیسیون انرژی مجلس، دولت احمدی‌نژاد را مسئول ایجاد هرج و مرج و بی‌ثباتی در مدیریت وزارت نفت خواند و از عزل و نصب‌های ناگهانی و غیرهمگن در این وزارتخانه انتقاد کرد.

به گزارش سایت خانه ملت “حمیدرضا کاتوزیان” افزود: وزارت نفت از وزارتخانه‌های بسیار حساس کشور است و در شرایط کنونی نیز موقعیتی خطیر و بحرانی دارد، بنابراین نباید با آن عادی و باری به هرجهت برخورد کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وزارت نفت به ثبات و انسجام در مدیریت و تصمیم‌گیری به‌طور جدی نیاز دارد و اشتباه محض است که با آن به صورت سلیقه‌ای برخورد شود.

وی ادامه داد: در ۶ سالی که احمدی‌نژاد زمام ریاست جمهوری را به دست گرفته است وزیر نفت چهار بار تغییر کرده و این بارزترین نشانه ایجاد هرج و مرج، بی ثباتی و تزلزل مدیریتی از سوی دولت است.

کاتوزیان تأکید کرد: عزل و نصب‌های ناگهانی، غیرمنتظره و ناهمگن دولت در مجموعه وزارت نفت این مجموعه را با آسیب‌های کلان بسیاری روبه‌رو کرده است.

این نماینده توضیح داد: بدنه وزارت نفت باید بداند که با چه روش مدیریتی و چه سلیقه‌ای کار می‌کند، نه این که هر یک سال و نیم یک مدیر جدید با رویکرد مدیریتی تازه، این وزارتخانه را اداره کند.

علی‌آبادی شانسی برای وزارت نفت ندارد

کاتوزیان افزود: علی‌آبادی نه تجربه‌ای در حوزه نفت و انرژی دارد و نه تحصیلاتی در این زمینه دارد، از این رو ارزیابی از حضور وی در وزارت نفت کاملا منفی است و این وزارتخانه هیچ سودی از حضور وی نخواهد برد.

نماینده دور هشتم مجلس گفت: علی‌آبادی برای تصدی وزارت نیرو که تجربه کاری نزدیک‌تری به آن داشت و از وزارت نفت هم مجموعه کوچکتری بود، نتوانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد و به نظر من وی برای وزارت نفت شانسی برای کسب رأی اعتماد ندارد.

احمدی‌نژاد مسئول ایجاد هر گونه خللی در وزارت نفت است

رئیس کمیسیون انرژی با بیان این که رئیس‌جمهوری مسئول مستقیم ایجاد هر گونه خللی در مدیریت وزارت نفت است، یادآور شد: حالا که با اشتباه‌های پی‌درپی، علی‌آبادی سرپرست وزارت نفت شده است، مجلس سئوال‌های نظارتی‌اش از این مجموعه را به سمت رئیس‌جمهوری نشانه می‌رود.

قطر ثروتمندترین کشور جهان شد

قطر ثروتمندترین کشور جهان شد


نشریه «گلوبال فاینانس» طی گزارشی در رابطه با کشورهای ثرومند اعلام کرد: قطر ثروتمندترین کشور جهان است.

به گزارش پارسینه؛ نشریه «گلوبال فاینانس» طی گزارشی در رابطه با کشورهای ثرومند اعلام کرد: قطر ثروتمندترین کشور جهان است.

نشریه‎ی «گلوبال فاینانس» در گزارش سالانه خود اسامی کشورهای ثروتمند جهان را اعلام کرد.

به نوشته این نشریه اقتصادی، قطر در راس ثروتمندترین کشورهای جهان قرار دارد و شهروندان قطری به عنوان پردرآمدترین شهروندان جهان از لحاظ درآمد سالیانه محسوب می‌شوند.

درآمد هر شهروند قطری طی یک سال به طور متوسط ۹۰ هزار و ۱۴۹ دلار گزارش شده است.

براساس گزارش کردپرس، پس از قطر، لوکزامبورگ، نروژ، سنگاپور، برونئی، آمریکا و هنگ‎کنگ، سوییس، هلند و استرالیا در رده‎های بعدی قرار دارد.

دومین تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه مشهد در پی تجاوز به یک دختر

دومین تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه مشهد در پی تجاوز به یک دختر دانشجو


دومین تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در پی تجاوز به یکی از دانشجویان دختر این دانشگاه، سه‌شنبه (۱۷ خرداد) برگزار شد. اولین تجمع اعتراضی دانشجویان این دانشگاه روز دوشنبه (۱۶ خرداد) برگزار شده بود. به گزارش سایت دانشجو نیوز، یکی از دانشجویان دختر ساکن خوابگاه دانشگاه مشهد در محوطه دانشگاه و در حالی که در حال رفتن به سمت دانشگاه بوده است، مورد تجاوز و ضرب و شتم قرار گرفته است. دانشجویان ابتدا خواستار پیگیری این ماجرا توسط مسئولان دانشگاه فردوسی و در روزهای بعد خواستار استعفای مدیر این دانشگاه شده‌اند.

در کنار سایت دانشجو نیوز که وقایع مربوط به دانشجویان ایران را پوشش می‌دهد، سایت‌های داخلی ایران همچون تابناک نیز از پیدا کردن بدن عریان و نیمه‌جان این دختر توسط دیگر دانشجویان و انتقال او به بیمارستان خبر داده‌اند.

سایت تابناک به اظهارات شاهدان عینی و هم اتاقی‌های این دختر مبنی بر ضرب و شتم شدید و تجاوز  به او خبر داده و نوشته است: «ساعت ۱۲:۳۰ بعد از ظهر روز جمعه گذشته (۱۳ خرداد)، چند دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد در حوالی دانشکده علوم متوجه دختر دانشجویی شدند که بیهوش و عریان بر روی زمین رها شده بود. با اطلاع رسانی این دانشجویان، بلافاصله دختر مصدوم به منتقل شده و تا کنون در حالت اغما به سر می برد.»
 
تجمع ۴۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

در دومین روز تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، یکی از مسئولان این دانشگاه با حضور در جمع دانشجویان درباره دانشجوی دختر این دانشگاه گفته است: «مشکلی پیش نیامده و دانشجوی مضروب تنها زمین خورده و صدمه دیده است.» این مسئول دانشگاه مشهد در اظهار نظری دیگر به دانشجویان گفته است: «یک دختر باید حجابش را رعایت کند تا در امنیت به سر برد و چنین مشکلاتی رخ ندهد.»

سایت تابناک با انتشار بیانیه روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد درباره حادثه اخیر، به «تلاش مسئولان این دانشگاه برای عادی جلوه دادن حادثه» اشاره کرده است. ملاقات با این دانشجوی مصدوم در بیمارستان ممنوع اعلام شده است.

در فیلم‌های منتشر شده از اولین تجمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد شعارهایی چون، «امنیت دانشگاه حق مسلم ما» سر داده شده و به نقل از سایت دانشجو نیوز حدود ۴۰۰ دانشجو در این تجمع شرکت کرده‌اند. بنا بر این گزارش، اطرافیان و دوستان دانشجوی دختر مورد اشاره، تحت فشار نهادهای امنیتی و مسئولان دانشگاه قرار گرفته تا درباره حادثه پیش آمده سکوت کنند.


واقعا متاسفم که همچین خبری رو منتشر می کنم ، اما تا وقتی آزادی بیانی نباشه همینه که هست ، که مدیران نالایق احمق این مملکت به به سکوت درباره مسایل پیشرو رو بیاورند.

جای تاسف است ، اگر دختر یا زن یا خواهر خودت بود هم همینطور رفتار می کردین!!


امیدوارم که همین بلا بر سر دختر ، زن ، خواهر و فرزند خودتون بیاد تا بفهمید

درخواست محاکمه بشار اسد تقدیم دادگاه جنایی لاهه شد

درخواست محاکمه بشار اسد تقدیم دادگاه جنایی لاهه شد


فرانسه: بشار اسد مشروعیت خود را از دست داده است.

هیئتی متشکل از سازمان های حقوق بشری سوریه روز سه شنبه 7-6-2011 در دیدار با لوئیس مورانو اوکامبو دادستان دادگاه جنایی لاهه با تقدیم شکوائیه ای رسما خواستار محاکمه بشار اسد رئیس جمهور سوریه شدند. این هیئت گفته است بر اساس ماده 15 قانون دادگاه جنایی لاهه و با توجه به جنایت هایی که رژیم بشار اسد طی سه ماه گذشته بر ضد معترضان سوری مرتکب شده است از این دادگاه خواسته است با رئیس جمهور سوریه برخورد کند. سازمان ها و فعالان حقوق بشری پس از کشته شدن نزدیک به 70 نفر در شهر حما اعلام کردند که تعداد قربانیان اعتراضات در سوریه به 1100 نفر رسیده است. سازمان عفو بین الملل گفته است که نام و مشخصات کامل 986 نفر از کشته شدگان اعتراضات سوریه را دریافت کرده است. سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای همچنین اعلام کرده است که این سازمان تصمیم دارد پرونده جنایات دولت سوریه را به شورای امنیت ارجاع دهد. خالد الحاج صالح سرپرست هیئت دیدار کننده با مورانو اوکامبو در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط اعلام کرد "برای کسب حمایت بیشتر کشورهای ارپایی، اوایل هفته آینده دیداری با نمایندگان پارلمان هلند خواهیم داشت." وی درباره خواسته های این هیئت گفت :" ما از جامعه جهانی می خواهیم نسبت به جنایت های رژیم سوریه احساس مسئولیت بیشتری نشان دهد." از سوی دیگر آلن ژوپه وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه گفته است بشار اسد مشروعیت خود را از دست داده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه فرانسه در جریان سخنرانی در موسسه بروکینگز در آمریکا اعلام کرد: " فرانسه به فشار خود برای محکوم کردن سرکوب های سوریه در شورای امنیت ادامه می دهد." ژوپه افزود "در صورتی که بتوانیم در این شورا یازده رأی مثبت کشورهای عضو را بدست آوریم آنگاه این احتمال وجود خواهد داشت که روسیه از وتو کردن محکومیت سرکوب های سوریه امتناع ورزد."

اوباشان آستان قدس رضوی نقاشی شاهنامه را از دیوار میدان فردوسی مش

این خبر به حدی متاثرم کرد که نمودم چی بگم!!
فقط خودتون ببینید!
خاک بر ما مردم که همچین کسانی شدن مدیران ما!
انسان های عقب افتاده و متحجر، یه روز حساب رسی هم هست!

اوباشان آستان قدس رضوی نقاشی شاهنامه را از دیوار میدان فردوسی مشهد پاک کردند







به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد،مدیریت امور هنری شهرداری ؛ طرح های زیبایی سازی شهر با هزینه ای ۴۵ میلیون تومانی شاهنامه فردوسی پاکزاد را در این میدان نقاشی کرد و این میدان به یکی از زیباترین میدان های شهر تبدیل شد. مردم راضی بودند. همان وقت روزنامه خراسان بازتاب رضایت مردم در پی این نقاشی دیواری را در گزارشی منعکس کرد.هنوز یک سال نگذشته بود که آستان قدس به دلایلی این نقاشی ها را در تاریکی یکشنبه شب (۲ شب قبل) از بین برد. مظفری، مدیر امور هنری شهرداری مشهد می گوید: این اقدام فقط یک لجبازی است. ندا رئوفیان، طراح نقاشی شاهنامه در میدان فردوسی روز گذشته با ما تماس گرفت و از شدت گریه نمی توانست حرف بزند.اداره حفاظت املاک و اراضی آستان قدس با پاشیدن رنگ سفید بر روی این نقاشی ها که روایت شاهنامه بود، در واقع فردوسی را «روسپید» کرد!
ادامه مطلب ...

هند: پول برای خرید نفت ایران نداریم/ شرکت نفت: صادرات مجانی ادام

هند: پول برای خرید نفت ایران نداریم/ شرکت نفت: صادرات مجانی ادامه می‌یابد
خبرگزاری مهر-گروه اقتصادی: با وجود افزایش بدهی های نفتی هند به ایران، مسئولان شرکت ملی نفت بر ادامه صادرات مجانی طلای سیاه به این کشور آسیایی تاکید می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ایران با وجود در اختیار داشتن بزرگترین ذخایر نفت و گاز جهان و هند به عنوان یک اقتصاد نوظهور و نیازمند واردات نفت و گاز، در سالهای اخیر هیچگاه نتوانسته اند در عرصه تجارت جهانی انرژی به شرکایی مطمئن و استراتژیک تبدیل شوند.

وقت کشی و سپس کناره گیری هند از پروژه خط لوله صلح، تاخیر چندین ساله برای تعیین تکلیف قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد بی، عدم مشارکت در طرح توسعه فاز 12 به عنوان بزرگترین فاز میدان پارس جنوبی و در نهایت تعلیق قراردادهای خرید LNG از مهمترین دلایل این ادعا به شمار می رود.
 
از 6 ماه گذشته تاکنون اختلافات ارزی برای خرید و فروش نفت هم به جدی ترین چالش در توسعه روابط اقتصادی تهران و دهلی نو تبدیل شده و با وجود مذاکرات متعدد به نظر می رسد هند این روزها پیاده سازی مجدد سناریوی " باخت - باخت " خط لوله صلح را برای خرید نفت ایران هم در پیش گرفته است.
 
برای نخستین بار دی ماه سال گذشته (ژانویه 2011 میلادی) بحث اختلافات ارزی ایران و هند برای مبادلات نفتی در رسانه های بین المللی به دنبال فشار برخی از قدرتهای غربی مطرح شد و در این مدت با وجود مذاکرات متعدد دو جانبه، تاکنون توافق نهایی بین دو کشور حاصل نشده است.
 
صادرات نفت مجانی به هند ادامه می یابد
 
در حال حاضر آمارهای غیر رسمی از بدهی 2 میلیارد دلاری برخی از پالایشگاههای نفت هند همچون "مانگلور" به شرکت ملی نفت ایران حکایت می کند اما با وجود آنکه هنوز راهکاری برای وصول این بدهی بدست نیامده است، شرکت نفت برای ادامه صادرات نفت به این کشور آسیایی تاکید می کند.
 
"کی باسو مدیر"عامل شرکت پالایشگاهی مانگلورهند روز گذشته با تایید بدهی یک میلیارد دلاری به ایران، اعلام کرد: با وجود نگرانی مسئولان شرکت ملی نفت ایران اما خرید نفت از این کشور ادامه می یابد.

این مقام هندی با اعلام اینکه با وجود بدهی اما مسئولان شرکت ملی نفت ایران نسبت به ادامه عرضه و صادرات نفت خام به مانگلور اطمینان داده اند، تصریح کرد: با این وجود هند منابع خرید نفت خود را متنوع می کند قصد دارد به زودی نفت کویت و عربستان را جایگزین ایران بکند.
 
این در حالی است که محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی اخیرا با تاکید بر حل اختلافات نفتی ایران و هند به مهر، گفته است: توقف صادرات نفت ایران به هند منجر به افزایش قیمت انرژی در بازارهای جهانی خواهد شد.
 
این عضو کابینه دولت معتقد است که نگه داشتن نفت در روی آب بهتر از فروش آن به صورت مجانی است اما مسئولان شرکت ملی نفت که تاکنون در متنوع سازی بازارهای صادراتی نفت ایران موفق عمل نکرده اند بر ادامه طلای سیاه به این هند تاکید می کنند.
 
از سوی دیگر با وجود تغییر 180 درجه ای سیاستهای هند برای خرید نفت ایران، در بین مسئولان دستگاههای مختلف اقتصادی داخل کشور هم اختلاف نظرهای متعددی وجود دارد، به طوری که مسئولان بانک مرکزی و شرکت ملی نفت زیر بار مسئولیت دریافت پول نفت از هند نمی روند.
 
توافق‌های پشت پرده نفتی هند و عربستان
 
همزمان با برگزاری مذاکرات هفته جاری دو کشور در دهلی نو، برخی از مسئولان هند برای افزایش واردات نفت از عربستان به ریاض سفر کرده اند.
 
با شکست مذاکرات دوجانبه نفتی دهلی، دولت ریاض چراغ سبز خود را برای افزایش دو برابری صادرات نفت به هند نشان داده است و پیش بینی می شود تا چند هفته آینده میزان واردات نفت هند از عربستان به 40 میلیون تن در روز افزایش یابد.
 
با این وجود مسئولان شرکت ملی نفت ایران هنوز بر ادامه مذاکرات با طرف هندی اصرار دارند و از این رو دور جدید مذاکرات دوجانبه تا 15 ژوئیه (24 تیر) برگزار خواهد شد.
 
به نظر می رسد سناریو مذاکرات متعدد و البته بدون نتیجه ایران و هند برای اجرای خط لوله صلح این بار در انجام مبادلات نفتی دو کشور در حال تکرار است و مسئولان شرکت نفت به جای شناسایی بازارهای جدید فقط وقت را به نفع رقبا هدر می دهند.

چین بازار مطمئن برای صادرات نفت
 
بر اساس گزارشهای منتشر شده توسط موسسات معتبر جهانی میزان صادرات نفت خام ایران در سه ماهه نخست سالجاری میلادی به اتحادیه اروپا و ژاپن به ترتیب 1.3 و 42 درصد کاهش یافته و حتی جایگاه نفت ایران در بازار اروپا از پنجم به هشتم تنزل پیدا کرده است.
 
همزمان با این کاهش صادرات نفت، عراق به عنوان مهمترین شریک نفتی ایران میزان صادرات این کالای استراتژیک را به بازارهای مختلف اروپایی و آسیایی نه تنها افزایش داده بلکه با دستیابی به رکورد صدور روزانه 2 میلیون و 225 هزار بشکه نفت رسما جایگاه ایران در اوپک را متزلزل کرده است.
 
محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور هم از اعلام آمادگی ایران برای تامین بلند مدت نفت خام چین به عنوان یک کشور مستقل از سیاستهای آمریکا خبر داده است و آمارها هم از افزایش صادرات طلای سیاه به این کشور آسیایی حکایت دارند.
 
هر چند افزایش صادرات نفت ایران به قطب اول اقتصادی جهان یک دستاورد برای نظام اقتصادی کشور به شمار می رود اما وابستگی بزرگترین دارنده ذخایر نفت و گاز جهان به یک بازار مصرف در بلند مدت، امنیت صادرات پایدار نفت به عنوان شریان اقتصاد ملی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

همینجور سرمایه یه ملت رو مجانی میدن هند بعد فقط زر زر می کنن که بیت المال اینطوریه بیت المال انطوریه ...
واقعا که ...

نود افشاگری فردوسی پور در مورد کسانی که دلیل انتقال تیم ها به شه

نود افشاگری فردوسی پور در مورد کسانی که دلیل انتقال تیم ها به شهرستان هابودند

عادل فردوسی پور در برنامه شب گذشته اصرار زیادی به این داشت که هر وقت تیمی حمایت کننده قوی تری داشته موفق شده به لیگ برتر صعود کند. او در همین زمینه دست به افشاگری زد و همه نمایندگان مجلسی که در نقل و انتقالات تیم ها دخیل بودند را نام برد:" پیکان چرا رفت قزوین ؟ به خاطر اینکه آقای ابوترابی قزوینی هستند ، چرا صبا رفت به قم ، چون آقای علی لاریجانی قمی هستند و حمایت کردند ، پاس چرا رفت همدان چون آقای حاجی بابایی ، آقای آقا محمدی و یک سری زیادی از مقامات همدانی هستند

تجاوز و ضرب و شتم دختر دانشجو در داخل دانشگاه فردوسی مشهد

تجاوز و ضرب و شتم دختر دانشجو در داخل دانشگاه فردوسی مشهد

در اتفاقی کم سابقه، جمعه شب گذشته یکی از دختران دانشجوی ساکن خوابگاه دانشگاه فردوسی در حالیکه در داخل دانشگاه به سمت پردیس در حال حرکت بود توسط افرادی ناشناس مورد ضرب و شتم و تجاوز به عنف قرار گرفت. دانشجوی مذکور که در محوطه ی دانشگاه رها شده بود به بیمارستان انتقال یافته و حال وی نامساعد گزارش شده است.

بنا به گزارشات ارسالی به دانشجو نیوز، دانشجویان بلافاصله پس از خبردار شدن در نخستین ساعات بامداد جمعه اقدام به تجمع اعترضی کردند. در این تجمع که بالغ بر ۴۰۰ تن ا ز دانشجویان شرکت کردند، دانشجویان اعتراض و انزجار شدید خود را به انتظامات ،حراست و رییس دانشگاه(عاشوری) ،  از این عمل اعلام کردند.

و در پایان، ادامه اعتراض و تحصن گسترده در روزهای آتی در اعتراض به عملکرد مسئولین دانشگاه را خاطر نشان کردند.

همچنین دانشجویان با فرستادن نمایندگانی به بیمارستان جهت اطلاع لحظه به لحظه از وضع سلامتی دانشجوی مذکور وبا طرح شعارهای عاشوری استعفا استعفا...خواهر غریبم حقتو پس میگیرم...دانشجو میمیرد ذلت نمی پذیرد، خواستار پاسخگویی رییس دانشگاه در برابر این عمل شدند که با عدم حضور وی دانشجویان به سمت پردیس حرکت کردند.

مشخص نیست با وجود تدابیر شدید امنیتی و حضور محسوس و پر رنگ ماموران حراست دانشگاه، افراد غیر دانشجو چگونه موفق به ورود به دانشگاه شده و اقدام به این جرم نموده اند.

پیشتر در سال ۸۷، در دانشگاه زنجان نیز، دکتر مددی معاون فرهنگی دانشگاه در حین تجاوز به یک دختر دانشجو از طرف دانشجویان بازداشت شد.

با توجه به تجربه دانشگاه زنجان، احتمال اینکه این عمل توسط  کادر حراست و انتظامات دانشگاه انجام شده باشد نیز دور از ذهن نیست.


فیلمی از این تجمع در سایت یوتیوب


فردوسی پور و برنامه نود مورخ 16 خرداد

امشب عادل فردوسی پور عزیز و گرامی با حضور دو نماینده موافق و مخالف به بحث واگذاری تیم ها به شهرهای مختلف پرداخت...


به گزارش خبرآنلاین؛ عادل فردوسی پور و احمد لطفی ، نماینده مردم اراک بیش از دو ساعت با یکدیگر بر سر انتقال تیم نفت به اراک بحث کردند و نکته جالب اینجا بود که به رغم بیش از 2 میلیون رایی که نشان می داد 91 درصد مردم مخالف طرح انتقال هستند ، لطفی همچنان بر انتقال تیم به شهرش تاکید داشت و گفت این اتفاق قبل از این افتاده و الان نفت ، نفت اراک است. عادل هم که عصبی شده بود یکبار به او گفت: شما ورزشی نیستید ، اگر بودید دنبال انتقال تیم نبودید تا محبوبیت تان بیشتر شود.» او جمله ای را هم از خلیل صالحی ، مدیر سابق برق شیراز گفت:« اگر سعدی زنده بود الان می گفت؛ نابرده رنج ، گنج میسر می شود/ مزد آن گرفت جان برادر که لابی سیاسی کرد.»


 فردوسی پور در برنامه دوشنبه شب خود با دعوت از نمایندگان موافق و مخالف انتقال تیم ها در مجلس شورای اسلامی ، بحث انتقال تیم ها را به رای مردم گذاشت. نظرسنجی برنامه اش به همین موضوع ارتباط داشت و بیش از 90 درصد مردم در همان دقایق ابتدایی مخالف انتقال تیم ها بودند. او که لطفی نماینده اراک و یوسف نژاد نماینده مردم ساری را به عنوان نمایندگان موافق و مخالف به برنامه اش آورده بود ، قبل از شروع حرف هایش در این بحث گفت:« من همیشه می گفتم بابا فوتبال سیاسی نیست. بگذارید فوتبال را فوتبالی بگردانیم. هیچ کس گوش نداد کار به جایی رسید که خود ما مربوط شدیم مهمانانی امشب داشته باشیم که اصلا از یک جنس نیستیم. ولی به هر حال این اتفاق افتاد و ما امشب مهمان نمایندگان محترم مردم هستیم که سیاسی هستند و می خواهیم اگر بشود بر سر این بحث کنیم که بگوییم آقا جون دست از سر فوتبال بردارید.»



مرحبا به شرفت ای عادل فردوسی پور امثال تو به درد مملکت میخوره نه این آقایان بی لیاقت مدیر ، نماینده مجلس و ...

روایت حبیب الله پیمان از نحوه مرگ هاله سحابی



حبیب الله پیمان در سایت شخصی خود مطلبی تحت عنوان آنها مرده اند! منتشر کرده که در آن مشاهدات خود را از نحوه مرگ هاله سحابی توضیح داده است. این مطلب را عینا در زیر می خوانید:

مصیبت بزرگتر از آن بود که درتصور بگنجد. از همان لحظه که شتابان خود را به هاله که بر زمین افتاده بود رساندم و سیمای رنگ پریده وچشمان نیمه باز اورا دیدم، آشوب و دلهره غریبی وجودم را فراگرفت وهنوز هم رهایم نمی کند. نه می توانستم و نه می خواستم باور کنم شمع زندگی هاله جلوی چشمانم خاموش می شود اما نزدیکی فاجعه را حس می کردم. مگر ممکن بود؟ به همین سادگی هاله را از دست بدهی؟ هم او که تادقایقی پیش پروانه وار گرد پیکر پدر عاشقانه می چرخید. او که شمعی و شاخه گلی در یک دست و تصویری از پدر دردست دیگر داشت، پیشاپیش مشایعت کنندگان می رفت. گویی می خواست اول به خودش وسپس به دیگران اطمینان دهد که "عزت" نمرده بلکه شمع وجودش همچنان فروزان است و درخت زندگی اش از گل دادن باز نایستاده است وشما می توانید در ترکیب این سه ، تصویر، گل و شمع، پدر را درآغوش یگانه دختر دلبندش ببینید. می خواست بگوید آن کس که در تابوت خوابیده پدرم نیست بابا اینجا درسینه و در میان دستها وپیش روی من است .

مگر همین دیشب نبود که پدردر رویای نیمه شب گذشته در راهرو خانه درپاسخ به اظهار شگفتی هاله که بابا اینجا چه کار میکنی؟ ازبیمارستان فرار کرده ای ؟ گفته بود آن که در بیمارستان خوابیده من نیستم وهاله برای آنکه مطمئن شود بیداراست ساعت را نگاه کرده بود که نشان می داد بیست دقیقه ای از نیمه شب گذشته است. درست همان ساعتی که قلب "عزت" از حرکت باز ایستاد تا روح آزاده اش زندان و زنجیر تن فرسوده را بگسلد و رها و آزاد و سر افراز به سوی معبود پر کشد. کوششهای من ودوپزشک دیگر برای احیای او با تنفس از راه دهان وفشار برقفسه ی سینه در آن لحظات پرتنش وفشار درحالی که تهاجم فیزیکی و لفظی و خشونت و ضرب و شتم جمعیت از هر سو ادامه داشت، بی حاصل می نمود. هرلحظه بر اضطراب ما افزوده می شد هاله داشت ازدست می رفت. او چون گلی در تند باد شقاوت و خشونت پرپرمی شد و برای نجات او از ما کاری ساخته نبود. ماموران بی اعتنا به فاجعه ای که در شرف رخ دادن بود همه را باضرب وشتم می راندند کم مانده بود پیکر هاله زیر گام های مهاجمان وجمعیتی که فشار می آورد گرفتار شود . وضعیت قابل کنترل نبود . فرشته ما با آن سیمای معصوم وآرام و زیبا بی دفاع بر زمین رهاشده بود .تصور اولیه این بود که هاله دچار ضعف وبی حالی شده که برای هرکس درمراسم عزای عزیزی ممکن است اتفاق بیفتد. اما وقتی اثری از تنفس در او مشاهده نشد وسرانگشتانم ضربان نبض ورید گردن اورا حس نکرد ند عمیقا نگران ووحشت زده شدم. آوردن وسیله نقلیه برای انتقال هاله به درمانگاه در آن جمعیت مورد هجوم قرار گرفته کار اسانی نبود.


ادامه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...