خطرمرگ بیخ گوش کودکان بازدیدکننده از باغ وحش ارم

خطرمرگ بیخ گوش کودکان بازدیدکننده از باغ وحش ارم


باغ وحش ارم، که گفته می‌شود بار دیگر بیماری مشمشه در آن شیوع پیدا کرده است، بدون پاکسازی کامل از این بیماری آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرآنلاین، شیوع دوباره این بیماری در باغ وحش ارم تایید شده است و رییس سازمان محیط زیست حتی گفته از بنیاد مستضعفان به دلیل کوتاهی در پاکسازی باغ وحش تهران، شکایت کرده است.

هم اکنون دو توله شیر این باغ وحش دارای این بیماری هستند و از بینی آنها خون می‌چکد.

رضا کاشی، یک فعال محیط زیست، در این‌باره می‌گوید: «این بیماری بین انسان و حیوان مشترک و به شدت کشنده است و هنوز این بیماری در باغ‌وحش ارم از بین نرفته است. اگر کودکان به بیماری مسری "مشمشه " مبتلا شوند، حتماً می‌میرند.»

بیماری "مشمشه " سال گذشته از زمان مرگ ببر نر وارداتی در باغ وحش ارم مطرح شد که پس از آن شیرهای باغ وحش هم مبتلا به این بیماری شدند.

آقای کاشی از نگهداری این توله شیرها در اتاق زایمان باغ وحش خبر می‌دهد و می‌گوید که باغ وحش ارم دارای اتاق ایزوله نیست تا آنها را به آن مکان انتقال دهد.

یک دامپزشک هم می‌گوید حتی اگر بیماری شیرها، مشمه نباشد نشان از یک بیماری عفونی دارد.

پیمان خسروی ادامه می‌دهد: «در‌های باغ وحش در این شرایط باید به روی متخصصان و کارشناسان باز باشد نه به روی کودکانی که هر لحظه در معرض خطر هستند.»

مشمشه یا ایدز گربه‌سانان، یک بیماری مشترک میان انسان و دام است که واکسن و روش پیشگیری از طریق ایمن‌سازی ندارد و می تواند در وضعیت حاد، تنها در چند روز سبب مرگ جانوران شود.

منبع: خبرآنلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد