دانشگاه علامه، امسال رشته روزنامه‌نگاری و روابط عمومی ندارد

دانشگاه علامه، امسال رشته روزنامه‌نگاری و روابط عمومی ندارد


سیزده رشته کار‌شناسی از جمله رشته ارتباطات و روزنامه‌نگاری از فهرست رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۹۰ دانشگاه علامه طباطبایی حذف شده است. 

استادان این دانشگاه با اظهار تاسف از حذف این تعداد رشته و محروم ماندن داوطلبان از انتخاب این رشته‌ها، از علل حذف و شرایط خاص امسال انتخاب رشته اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

حذف رشته روزنامه‌نگاری، روابط عمومی و علوم اجتماعی در حالی صورت گرفته است که سال گذشته این دانشگاه در هر یک از این رشته‌ها ۳۰ داوطلب را پذیرفته است.

امسال داوطلبان ناگزیرند به جای ۱۹ رشته از بین تنها شش رشته حقوق، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، مدیریت بیمه اکو و مدیریت جهانگردی در این دانشگاه دست به انتخاب بزنند.


یکی از داوطلبان تحصیل در رشته روزنامه‌نگاری به روزنامه اعتماد گفته است: «بعد از دیدن کارنامه در سایت سنجش دفترچه شماره دو برای تعیین رشته نیز روی سایت قرار گرفت ولی با کمال تعجب رشته روزنامه‌نگاری نه در لیست دانشگاه علامه بود و نه در دانشگاه تهران. اگر قرار بر حذف این رشته‌ها بود، باید خیلی پیش از این به ما اطلاع داده می‌شد نه اینکه به یک‌باره به ما گفته شود که امکان تحصیل در رشته مورد علاقه‌مان را نداریم.»


رییس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی روز جمعه در گفتگو با اعتماد از حذف این تعداد رشته از جمله روزنامه‌نگاری و روابط عمومی اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

محمدمهدی فرقانی، استاد روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبایی نیز گفته: «متاسفانه هنوز از دلایل این حذف بی‌اطلاع هستیم.»

حذف ناگهانی این سیزده رشته در راستای بازنگری ۳۸ رشته از رشته‌های علوم انسانی صورت گرفته است.


بر اساس آخرین اعلام رییس پژوهشگاه علوم انسانی، این ۳۸ رشته شامل حقوق، علوم سیاسی، اقتصاد، علوم تربیتی، مدیریت، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات انگلیسی، تاریخ، فلسفه، روش‌‌شناسی، روزنامه‌نگاری، ارتباطات و علوم اجتماعی است.


رهبر ایران دو ماه پس از انتخابات بحث‌انگیز ریاست جمهوری سال ۸۸، نسبت به افزایش تعداد دانشجویان علوم انسانی ابراز نگرانی کرده بود.

علی خامنه‌ای گفته بود: «مبنای بسیاری از علوم انسانی فلسفه‌های مادی‌گری و بی‌اعتقادی به تعالیم الهی و اسلامی است و آموزش این علوم موجب تردید در مبانی دینی و اعتقادی می‌شود.»


از آن زمان مسئولان وزارت علوم در نحوه ارائه رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه‌ها تغییراتی ایجاد کرده‌اند که با اعتراض‌هایی نیز همراه بوده است.


منبع: اعتماد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد