«درگیری بین سپاه و پژاک در مرز ایران و عراق دو کشته داد»

«درگیری بین سپاه و پژاک در مرز ایران و عراق دو کشته داد»


حزب حیات آزاد کردستان، پژاک، که علیه جمهوری اسلامی ایران می جنگد روز یکشنبه اعلام کرد که در پی تبادل آتش با سربازان ایرانی در منطقه مرزی ایران و عراق، دو نفر از نیروهای این حزب کشته و چهار نفر نیز زخمی شده‌اند.

همزمان گزارش هایی از گلوله باران مناطقی از کردستان عراق توسط ایران منتشر شده است.

شیرزاد کمانگر، سخنگوی پژاک، در این باره به خبرگزاری فرانسه گفته است: «از نیمه‌شب شنبه نبرد سنگینی میان پژاک و نیروهای مسلح ایران ادامه داشته که باعث زخمی شدن برخی از افراد گروه ما شده‌است.»

وی افزود: «این درگیری بیش از ۱۰ ساعت به طور مداوم ادامه داشته و توپخانه‌های ایران بامداد یکشنبه نیز هم‌چنان در حال گلوله‌باران هستند.»

شیرزاد کمانگر مدعی شده  که «چند سرباز ایرانی در یک درگیری در نزدیکی منطقه پنجوین استان سلیمانیه عراق کشته و زخمی شده‌اند» اما هنوز هیچ منبع مستقلی ادعای وی را تایید نکرده است و خبرگزاری‌های ایران نیز تاکنون گزارشی در این مورد منتشر نکرده اند.

پایگاه خبری گروه پژاک، منظقه درگیری ها، «زلی» و «دره کوکه» اعلام کرده و نوشته که  این عملیات با شرکت چندین هزار نظامی ایران و با پشتیبانی هلیکوپتر و سلاح های سنگینی چون توپ و تانک انجام شده است.

از سوی دیگر خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا به نقل از یک مقام آگاه از «متلاشی شدن» بزرگترین مقر نیروهای «ضد انقلاب» و پژاک در منطقه خبر داده است.

این درگیری کمتر از یک هفته پس از آن اتفاق افتاد که جمهوری اسلامی هشدار داد حق خود می‌داند که به مقر گروه شبه‌نظامی پژاک در اقلیم کردستان عراق حمله کند.

پژاک یا «حزب حیات آزاد کردستان»، یک گروه شبه‌نظامی در کردستان ایران است و هدف مبارزه‌های خود را که بخشی از آن مسلحانه است، «حمایت از حقوق ایرانیان کرد در چارچوب یک نظام دموکراتیک در کشور» اعلام کرده است.

منبع: ایرنا، مردمک و رادیو فردا


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد